onsdag 23 februari 2011

Nasi campur för hela slanten

Ni vet hur det är när man har vart på ett ställe för länge, så skänns det lite nu, Det händer liksom inte så mycket på dagarna längre, man går upp, äter nasi campur (mixed rise) om det är sol går vi ner till stranden, men där orkar vi ALDRIG vara mer än typ 2 timmar, går liksom inte att pressa i solen som vi gjorde i början av resan, sen hänger vi massa vid bion där alla våra kompisar jobbar.. ja, bion har blivit vårat hak,det är där vi  spenderar mestadelen av våran dag och kväll. Jävligt mysigt ibland och sjukt långtråkingt många gånger. Det är massa guitarr spelande och sjungande, mysigt värre. Det är det jag kommer sakna. Att bara kunna sätta sig på stranden, omringad av underbara vänner, lyssna på guitarr, trummor och sång när mörkret börjar falla in, underbart. Efter strandhäng så blir det lite mer nasi campur, på samma ställe också, biligast där, 8 kr :)

Idag är det våran sista riktiga fest dag här på Gili T. Vi har skickat över Grandma (Indra) till lombok för att köpa lite risvin och palmvin som vi ska bjuda på ikväll när vi sitter på stranden och har det mysigt.
Känns både skönt och jätte tråkigt att lämna den här ön. Man vet ju inte när/om man kommer tillbaka.
Så känns det med hela trippen, man skulle vilja åka tillbaka till alla ställen man varit på bara för att hälsa på alla man lärt känna, eftersom jag och jessika bara har hängt med locals vart vi än varit så är ju chansen mindre att man kommer se personen igen, vilket känns tråkigt.
Vi har nog lärt känna flest människor här på Gili T, har fått så många extra bröder som man kommer sakna.

Ska bli kul att komma tillbaka till Thailand och Koh Chang, träffa dom där, och som jag känner så längtar jag hem mer och mer ju närmare vi kommer hemresedatumet, men ibland så vill man förlänga resan igen för vi har bara 2 veckor på koh chang och det kommer gå för fort.

Snart är vi där hos er i kylan, burr.

Just nu sitter jag på Samba villa, där vi bodde några dagar första gången vi var här. Jessika och Edd skulle ta en promenad runt ön, hurtbullarna. Skulle följt med men har gjort illa ena tån.. alla bara skrattar åt mig när jag visar mitt sår, för det är jävligt litet men FAN va ont det gör hahaha, precis under tån så tar i när man går.. hehe så kan det gå när man surfar.

Annars har det väl inte hänt så mycket som jag sa innan. Äta, chilla, äta, kolla film, chilla, äta, strandhäng, sova.

På lördag morgon tar vi oss återigen med local style tillbaka mot Kuta Bali, är där i 2 dagar typ, sen flyger jag och jess mot Phuket och Edd mot bangkok. Där skillls vi åt, känns konstigt nu när han varit med oss 24/7 i 3 veckor. Men han bor ju i england och dit är det ju inte så långt till från sweden land :)

Peace out
Bullen

1 kommentar:

  1. Hej!!! det var skoj att du skrev Bullen det var ett tag sen. Vi längtar efter dig ska du veta, det bli skoj när du kommer hem o berättar om ditt livs äventyr och få se allllla.... bilder du tagit. Här hade vi 18 grader kallt i morse så det bet i kinderna må du tro. Nisseman mår bra han längtar oxå. PUSS på dig och ta vara på dom sista veckorna o ha skoj Älskar dig. Bullens mamma

    SvaraRadera