söndag 20 februari 2011

Min vecka med Linda!

Mormor Sara har!!

da har jag nu haft finframmande av min barndomsvan Linda hemma fran Flen..hon har varit har en kortis bara men den har varit intensiv veckan..just nu gar mina ogon i kors sa trott ar jag efter allt vi har gjort...

Nar man lever ett annars ganska inrutat liv har pa PP sa blir de omstallning nar man far frammande..som Jess skrev innan om hur de lever pa gili med vad de gor fran att de gar upp till de lagger sig..de blir verkligen sa nar man bli pa ett stalle lange..

Mina dagar innan Linda kom har bestatt av att kopa frukt och vatten pa vag till stranden sen hanger jag dar hela dagen och pa kvallen blir de middag pa ett lokalt stalle med platsstolar och bord sen blir de fireshow pa carlitos med vanner och sen hanger man pa en svenk bar med alla ens vanner sen stranden pa natten for lite dans och sen sangen...

Men veckan med Linda har bestatt av att vi har lart och spela backgammon, druckigt goda mangobuckets, varit pa battrip. snorklat, sett haj, varit pa bamboo island med longtail bat, haft grillkvall med fireshow, atit nya frukter, godis och kokosnotter super god mat en massa fruktshakes och Linda har fatt se saker och gora saker som hon inte har gjort tidigare..de har som sagt varit en intensiv men rolig vecka!

Nu blir de sista veckan har pa Phi Phi innan jag beger mig mot Phuket for att forlanga mitt visum med 7 dagar och sen sola lite till och gora shopping innan jag beger mig till Bangkok for avfard hem mot Sverige.

Jag langtar hem jatte mycket nu och ser fram emot att fa pussa och krama om alla underbara dar hemma, saknar ingen mat eftersom jag har under denna resa fatt magkatarr eller nat..de ar nat  som jag inte tal sa jag har uteslutit bade gluten och laktos i min kost nu...och hoppas pa att de ska bli battre nar jag kommer hem...har aven borjat fl pa broster, ryggen och beben sa min kropp sager nog att nu ar de dags att dra ner pa D vitaminen och aka hem och frysa lite..har aven lyckas fatt en jobbig halsont som jag skrev innan..de har aven gatt och blivit hosta och svullna lymfkotlar pa de..toppen!! Men jag tror jag vinner over den!!

Jag tror aven att jag vinner over karleken(not)..jag har gett upp den helt totalt..den kommer val nar den kommer och under tiden kollar jag garna runt lite..de finns mycket fint att titta pa har..se men inte rora..(eller)..eller som linda sa..ha ar de ju sommar och sa ska man vara singel och nar jag kommer hem ar de snart var och sommar och da ska man vara singel oxa sa jag far tro pa att singlar har roligt!! Men jag saknar anda!!

Nej nu ska jag allt ga och lagga mig for i morron ar en ny dag i paradiset med sol och bad och underbara manniskor!!

Tack alla som jag har fatt skypa med i dag...Malin du fantastiska..mega kramar till dig och killarna..krya pa dig gustav..Carro Becker super duper chefen..min mamma som jag bara ska prata sonder nar jag traffar...Annika farmor..du ar min klippa i vatt och torrt..Alskar er alla!!!

puss puss Mormor Sara

1 kommentar:

  1. Vilken härlig vecka ni verkar haft tillsammans :)Här är d kallt o inte alls kul nu......hoppas verkligen att våren snart har tänkt komma! Gustav hostar ngt alldeles förfärligt :( stackars liten. Imorgon ska jag iaf jobba så då får Calle vara hemma. Oskar har ju sportlov denna veckan men ska till fritids tis, ons o tors. Kärlek o kramar till dig oxå <3 ses snart.....

    SvaraRadera